Mar 3, 2011

Kemalangan

Berkisah kepada hari semalam..
seyes terkejut dan mendebarkan..
yela..mana tak nye..dapat berita ayah kene langgar..berdesup+berdegup jantung aku bila dengar macam tuh..
balik je dari pasar malam, tewos gegas-gegas balik rumah kol ayah..
tapi bukan aku yang kol..tap my ibu la..kekasih hati nye kemalangan kan..mesti la risau tahap dewa..
cerita punya cerita..rupa-rupanye..
xcidentnye kat depan rumah..mase ayah aku nak p kerja..
yela dak-dak area umah ni bawak cam pelesit..yang terok nye dak yang langgar ayh aku tuh..
ayah aku juz bengkak kaki je..naseb baikla..
moto pun in good condition...alhamdulillah..
bole lah merempit lagi pepagi ngan ayah..hehe

and pengalaman aku xcident start darjah 4 la.
mase sehari b4 raye..nak anta makanan kat sedara-mara kt kampung..
then ad pakcik nek skuter buruk..himpit aku and abg..
yela mase tuh kecik lagi kan...da berani bwk moto..hehe
so pk xde pape la..pastu...

abg: intan, ko ok x ni?
aku: ok je..xde pape..
abg: abes tuh pesal kaki ko berdarah?
aku: ha??yeke?sambil meleleh air mate jernih..hik2
secara automatik terase sakit taw..

terus patah balik umah atok..
tahun tu aku beraye ngan kaki berbalut and jalan cam orang tempang..
luke dalam giler sampi nmpk tulang..
tapi biase la..ak xkn p klinik punye..
nak taw ape rahsie??
mase lek dr kampung..
singgah mandi kat Ulu Bendul
pastu ade pacat lekat kat kaki abg aku..
pastu terus ibu aku letak kat tempat luke aku..
dalam mase seminggu..back to normal..tapi still ade parut..hingga sekarang..
(best moment la..hehe) cool giler la..

p/s: lunch td duduk sblah klon Hafiz AF versi kurus lagi...kening*kening*



2 comments:

nor_asna said...

patut la suka lunch kt bawah...ade udang sebalik mee kung fu rupeyew..
HAHAHAHAHA

eintanliana said...

haha..taw x pe..hik2