Aug 23, 2011

Bertukar Juadah

Salam...

nak dekat raya ni baru nak cerita pasal bertukar-tukar juadahkan..tapi takpe nak cerita jugak sebab cerita ni da lama terbenam dalam otak pikiran..kang lau tak dikeluarkan nanti jadi basi da cerita lauk-lauk aku ni ha..hehe

Hari ni nak berstory sikit pasal bertukar-tukar juadah di bulan Ramadan ni..lagi-lagi kat Malaysia ni hidup berjirankan..so Moment sangat la romantis saat-saat bertukar juadah ni...ko bagi aku aku bagi kaw..
kita bagi lauk simple..sekali dapat pergh..lauk mewah giler..lagi-lagi kalau kena judu ngan lauk yang kita masak hari tuh..memang bersyukur sampai leleh air liur..hehe..

nak di jadikan cerita..adela satu hari tu..plan berbuka puasa masak mee goreng je..
sekali nak dekat-dekat waktu berbuka dapat 2 pinggan mee goreng dari 2 buah rumah..
tapi design lain-lain la..then dapat kuew tiaw goreng 2 pinggan jugak..dorang ni cam plan-plan je buat menu sama..rase kelaka jew la..masa berbuka tu siap kene undi lagi nak makan mee yang mana satu..huhu

ada sekali tu aku da banyak kali berbuka puasa kat luar and bagi chance la plak kat adik-adik and parents aku berbuka kat lua..so lauk aku masa tu hanya nasi kosong dengan telur masak gulai campur belimbing yang kecik-kecik tu..muka redo je..sekali nak berbuka..dapat ikan masak gulai campur rebung,tauhu sumbat,mee sup bla.bla.bla...penuh meja kata kau dalam hati memanjat kesyukuran..dapat makan yang best-best masa bulan puasa ni..(bagaimana la dengan keadaan orang-orang susah berbuka puasakan?)

Itu la dikatakan rezeki and berkat bulan Ramadan..so jangan kedekut-kedekut..buat baik dibalas baik..buat jahat faham-faham sendirila ye..

Selamat berpuasa untuk Hari ke -23

No comments: