Jun 19, 2012

WISET International Confrence

Last week 3 days aku attend confrence Women In Science, Engineering and Technology (WISET) di Istana Hotel KL...sebenarnye malas nak pergi tapi da company aku hantar so terpaksa la pergi dengan rela hati sbb free je kan..so just go and untuk tambah knowledge and tambah members ..confrence ni sangat hot okeyy sebab semuanya wanita yang berkerjaya and berpengalaman gempak-gempak punya...terus den raso sogan...dalam rasa sogan-sogan tu...aku tegur gak r orang beb..
sebab tak nak la jadi sombongkan..kalau aku sombong dalam majlis tu..aku gak yang rugi kan...tak dapatla ak extend kan networking aku...huuhukhuk
Masa ni gak aku kene belajar speakang wehh...memang agak terpinga-pinga gak la nak berbual dengan orang yang pangkat Dokto, Profesor, Engineer and Ir...tapi seb baik ada sedikit ilmu and aku gunakan sebaik mungkin on dat day..pengalaman aku tak sampai 2 tahun beb...junior la katekan...huhu...so aku and 2 orang yang mewakilkan company aku dengan besar hatinya..

Masa ni lawatan ke Pewter Royal Selangor..kat setapak tu...tengok macam mana dorang buat pewter kat Setapak...tapi full day dengan conferance then petang baru p melawat Pewter ...ini baru Day One...

me with Kak Akma..pakai kaler oren mewakili company...bajettt..

before masuk kene lekat ni dulu baru hot...hahaa

berjumpa dengan generasi yang ketiga (baju merah) yang mengilhamkan pewter ni..panjang kisahnya tentang kewujudan pewter kt Malaysia ni...nak taw lebih lanjut search sendiri ok...hahaha..kejam giler kan..

Kak Akma bajet YB..barang-barang kat situ mampu tengok je...kalau nak beli tarak mampu seyhh..mahal giler okaayyy..

KLCC dari Pewter..

Untuk Day Two banyak lepakking dalam dewan dengar conference dari Wanita-wanita berjaya...hebat giler dorang punya kejayaan terlopong-lopong aku dengar...tapi dalam masa yang sama main game kat belakang..hebatkan...aku jugak leh dikatakan tegolong diantara wanita yang terhebat jugak taw...buat dua benda dalam satu masa..huhuhu ..Then petang tu da Gala Hi-Tea..then gelek-gelek dengan dorang semua and setiap negara kena sampaikan lagu kebangsaan masing-masing...happening sangat..

sempat ambil gambar meja je weh...lepas tu melantak tak hingat...bab makan memang kene khusyuk beb...haha

Day Three plak pergi site visit kat Felda Towers depan KLCC..
Building ni baru je dapat CPC so kiteorang melawat every level..cuz nak tengok structure die..
tapi paling best bila dapat naik sampai roof dia..tingkat 50..korang boleh tengok seluruh KL..
tapi view masa tu tak best sebab jerebu so pemandangan adalah terhad..so saaddd...so ak dapat snap picture KLCC yang kelabu je weh...aptb

 Akma and Maisarah..ni masa kat Level 6 area ni tempat lepak-lepak la..sebab ada stall kat sini.

 Kat Level 50...tengok view kat belakang tu...memang hampeh..jerebu terok..

KLCC background kelabu..

after that, we all lunch kat Pavilion kat Madam Kwan's..untuk penutup WISET 2012...
Alhamdulillah...


No comments: