Sep 13, 2010

Raye datang lagii..

Salam semua..
perjalanan cerita raye kali ni...xberape nk menarik la..
pape pn aku bersyukur cz dpt juga pulang ke kampung di Negeri Sembilan..Kg Muar xdpt nk balik..ayah den xcuti..sedeh2..

cerita bermula bergini...
lepas solat hari raye kt kl ni..aku and family teros bergegas ke Kampung halaman tp b4 tuh..kami beraye ke rumah makngah kt perumahan sebelah and beraya rumah kenalan rapat ayah aku..
makan tosai pg raye ok..korang dpt ke mkn tosai pg2 raye2??hebatkan..sila la jelez ye..hahaha

sampai di nilai beraye rumah mokcik den..lepak2 dlu..n berkonvoi pulang ke kg di Jimah Lama..ala dekat ngn Sendayan tuh..
pe lagi serbu kampung ngn anak2 buah yang sgt2 comel n sporting..sgt bes la..
mana tak nye..even sikit je org..
suasan riuh gilew..berbalas pantun n mengutuk serta mengata..pakcik2 pun join sekaki..
memang hebat la..

raya ke-2 ak still kt kampung..p melawat kubur kedua2 arwah atok dan wan aku...
beramai2 ke sana..
mmg da jd tradisi kat kampung ak..raya ke-2 melawat perkuburan di sana..
pengalaman yg bes..sambil2 tuh ak mengusha sungai tempat ak n sepupu2 ak berendam bila lek kampung..
mane tak nye..xsempat masuk dlm umah..kiteorng da belari p ke sungai..
kenangan betol la..huhu


ni muke aku semasa raye pertama otw lek kg..huhu..

dengan anak buah aku Qistina..sgt comel ini budak..

anak buah lagi. raye ke-2.

INDAHNYA SYAWAL...hope semua gembira di hari lebaran ni ok..

=)

No comments: