Nov 11, 2010

Derma darah

Pernahkah anda menderma darah?bukan derma dara yea..bahaya tu ooo..
ok 2 day is my first time to donate blood..haha..speakang terabur...
translationnye..hari ni adalah 1st time aku menderma darah..
sangat excited ok..huhu..perasaan cuak 2 mmg r ade..tp pas aku mendapat sokongan moral dr rakan-rakan sepejabat..aku jd semangat huhu
Wajib aku katekan..pergi dengan cik fasya..yela..kami bagaikan belangkas kt opis tuh kemana saje..bersama-sama..even baru je kenal..

ok ape perasaan anda apabila tusukan jarum mengenai kulit anda?
> im feel gud..hahaha..aku rase biase je cm kene geget semut api..

meh nk cite step-step b4 ko di beri keizinan menderma darah..

1. Kene daftar name n isi borang bagi menjawab beberapa sokalan mengenai kesihatan korang
2. Korang kene timbang beraT
3. Darah korang akn di cek bagi menentukan darah korang jenis darah ape..cm aku darah B bermakna aku ni baik sangat..heeeheh.
4. tekanan darah korang pulak di ambil..huhu..
5. maklumat korang akn direkod dlm sistem..
6. then korang stat la menderma..xsmpi 10 mint pn..da penuh 1 pack 350ml..banyak kan2.


 bergina la care-carenye bila korang menderma darah..nmpk xdrh aku..pekatkan..huhu
wajah kegembiraan  

wajah keceriaan..ape motip tunjuk bibir tu???haha

kalu ade campaign utk menderma darah ni..korang jangan lepaskan peluang utk turut menderma ok..
bila korang menderma..anda telah menyelamatkan nyawa beribu manusia n ia juga adalah satu ibadah..

No comments: