Dec 13, 2010

Luas Permandangan

Hari minggu lepas..perjalanan ke Nogori Sembilan area BAHAU pulak aku n family terjah..
kunjungan rumah sanak sedara sbg pengganti kunjungan raye ari tuh..
ayah aku baru dapat cuti..so..amek kesempatan menziarah rumah sanak saudara..

kali ni 1st time ayah aku ikot lebuhraya LEKAS nak ke Kuala Pilah..
memang sangat lekas la aku cakap...huhu..sekejap je sampai..
tol plak pergi balik adalah RM20 henggit..lebuhraye ni xramai lagi yang guna ye..
so korang leh bawak laju-laju..muahaha..
xla..korang mesti patuhi had laju ok..jgn dengar hasutan tadi tu yer..=)

Ok,kedai yang kami serbu bagi mengisi perot yg memainkan irama pop yeh yeh
adalah.............aku pun xtaw la name kedai die..hehe
tp yg pasti kat simpang empat Bandar Sri Jempol..
memang terbahek la aku ckp kedai ni..sebab..makanan goreng-goreng yg biasa kat kl
macam nasi goreng biasa and nasi goreng pataya..dihidangkan dengan cara yang pergh..mmg terbahek and dengan harga yg berpatutan..kompem lau aku datang sini..akan singgah kat kodai ni..best gilok..
adik-adik aku dengan muke kelaparan..

da siap-siap makan..kami teros ke rumah adik ayah di Serting..
rumah die baru siap..cantik sangat and sangat-sangat selesa la..
aku suke kaler rumah die..huhu..like sangat-sangat..ape lagi..bermalam la kat cituh..
sangat lena ok...

Keesokanye plak ke Jelai rumah akk ayah den..
lauk macam-macam yang terhidang..
ramai jugak yer ank-ank buah aku ni..huhu..tomey2 je semua..

perjalanan kali ni..ayah aku banyak kali wat U-turn ..
sangat kelaka la..felik-felik..tp xpe..kate pun jalan-jalan kan..so kami yang dok belakang ni..redo je la..
balik tuh..perghh..jem terok beb..
dari Kuala Pilah sampai la Ulu Bendul..sabar jela kan..kete banyak..

kesempatan amik gambar mase jem..buhsan siot..huhu


sampai je ULu Bendul, menyinggah la kan..ape lagi..
and adik aku pun sebok nak mandi..
so bagi mase 45minit je mandi kat dorang..huhu..sebab da dekat senja kan..xleh mandi lame-lame

dak dua org ni..xsampai setengah jam da menggigil..huahua..kene gelak ngn ayah aku je..ajak naik xmo plak..ish2

masa utk pulang ye...(berlatar belakang Ulu Jendol Bendol)



No comments: