Dec 9, 2010

Katakan TIDAK pada 'MENCARUT'

Entry kali ni aku nak bercakap sedikit tentang 'MAKI' + 'MENCARUT'
korang pernah tak maki ataupun mencarut?
setiap org xsah la kalu korang tak pernah mencarut ataupun memaki orang lain kan..
and aku mengaku ak jugak pernah memaki dan mencarut pada orang lain ketika marah..
neway..sikap tuh adalah wajib bagi korang dan juga aku sendiri mengakis@mengikis supaya ia xmenjadi satu tabiat....
and now saya berjaya daripada mengeluarkan kata-kata tersebut ...
Apakah pandangan anda pada org yg sentiasa dalam perbuatannye diselangi dengan mencarut?
= pada pandangan aku, org yg ske mencarut ni die sentiase tidak ikhlas pada diri die dan tak ikhlas dalam ape juga tindakan yang mereka lakukan. mereka juga tidak menghormati orang lain (even org lain tidak mengetahui dirinye sedang dicarutkan)
sbg contoh : si polan memandu kereta secara laju (kunun-kunun pelumba F1 la) dan ingin membuat U turn, tetapi tidak lepas dan terpaksa menunggu kenderaan lain lepas and then mule la memaki kenderaan tersebut dengan @#$%#%^$%&&^$ sedangkan die tahu terdapat bonggol di situ yg menyebabkan kenderaan tersebut memandu dalam pelahan.
Mencarut juga boleh menambahkan rasa marah dan juga tiada seri di wajah mu..(acecehceh)

dan disini aku sangat tidak berkenan kepada sesiapa yg suke mengeluarkan kata-kata yg mencarut ok.
Juga secara automatik nye..rase hormat aku pada org-org yg suke mencarut ni hilang...

dat is not gud Habit ok if u wanna other people to respect on u..

kalau anda adalah dikalangan golongan di atas..
sila la membuat keputusan sekarang juga utk TIDAK MENCARUT.
so sama-sama la kita menjaga setiap perkataan yang keluar dr mulut kita..

2 comments:

Mazura said...

x suka gak org mencarut tp sedey tpaksa mendengar org mencarut tiap2 ari... nak pindah tempat cpat2 mcm intan.

Unknown said...

ala akak..relex la..
nnt dowang pindah..akk akn selese kat situh..
jgn sedey2 taw