May 18, 2011

kek Ceklat lembab/lembap

Hari ahad yang lepas adalah saat kerajinan aku yang waahhh...
tanpa di suroh-suroh..
membuat Kek adalah kegemaran hamba...buat sensorang tanpa perlukan bantuan adik bongsu yang sentiase 
merajinkan diri nak tolong aku...

jom tengok resepi Kek Ceklat Lembap/lembab aku...(aku cube ingatkan balik)


250 g butter
1 cawan koko
2 1/2 cawan gula halus
2 3/4 tepung gandum
2 sudu kecil soda bikabonat
4 biji telor
1 1/2 cawan air sejuk

nak buat sonang jew...

putarkan GULA + BUTTER hingga kembang, pastu masukkan telor sebijik-sebijik..
ayak tepung bersama soda bikarbonat and campurkan air dengan koko tadi..
pukul hingga rata dan masukkan dalam acuan and bakar..muahaha..sodap okess..

adunan sedang di blend...muahaha..itu jek dapat aku show kan kat kowang...huhuhu

No comments: