May 27, 2011

Picnic Bercongkak

Assalamualaikum...

korang hari minggu mesti macam-macam aktivitikan..lagi-lagi cuti sekolah ni..memang ramai orang yang berada di Malaysia ni mengambil peluang untuk beristrirehat bersama keluarga tercinta..

aku pun tak ketinggalan..so aktiviti yang tanpa di rancang..telah terlaksana kata kaw..huhu..
dalam pemilihan destinasi berpicnic ni telah mengalami percanggahan daripada pihak aku dan ayah..
ayah aku nak ajak p PD naik banana..yuhhuuu...aku plak cadangkan p Sungai Congkak jew...
sejuk sikit mandi kat sungai-sungai ni..kalau mandi laut..alamat golap la kulit ni ha..huhu..
Perjalanan dari rumah aku Sungai Besi KE Sungai COngkak (dari sungai ke sungai yea..sungai besi adalah banyak besi..so mandi peluh aje la kat sungai besi ni yea) xdela jauh sangat beb..amek mase setengah jam jew...sebab campur jem sekali kan ngan banyak trafic light....tu yang jadi lambat..huhu


da lama sangat aku tak p sungai congkak ni..so amek port kat area paling hujung tapi bawah sikit..cz sewa pondok murah sikit RM10 ajew daripada kat hujung..dekat RM50 kaw...orang pun tak ramai sangat coz pergi time tengahari kan..


pas puas2 mandi..padahal tak puas pon..sbb mandi 1 jam jew...huhu..pas tu hujan turun dgn lebatnye..huhu..sian betol..teros kemas-kemas and then hujan reda sikit tros blah..and singgah umah sedara kat area Sg.Congkak tu..huhu..hamek kaw blakang rumah die da macam ladang teh tapi die tanam daun pandan la..banyak die cam ladang teh la..cube la bayangkan..huhu

daun pandan sampai kat sungai ade taw...ni je yang dapat aku snap..hehe

adek aku yang dua orang ni sebok nak tangkap ikan guna besen tuh..mmg kreatif kan..aku pn try jugakla..tapi dapat lintah..berlari lintang pukang la sambil kibas3 kaki..haha..
then OTW lek singgah la kat depan IKBN..ade kolam air panas..memang panas betol..nak letak kaki pun cuak-cuak jew..tapi ade Chinese cube tgk kat pic atas cina pakai bju biru n patner die..mmg terbahek..lame giler kot die rendam kaki die..myb dorang ni da biase kowt..

tak juga lupa membeli buah tangan untuk diri sendiri..jagung suda..buat bubur jagung pon sodap jugak ni...tak pun rebus..hik2

hujung minggu yang sangat seronok and terisi bersama family tersayang..LOVE MY FAMILY...=) 

2 comments:

Farah Shamsudin said...

bestkan dapat mandi2..

Unknown said...

fara..memang best la..bukan slalu dapat mandi sungai ni..hehe