Nov 16, 2012

Gigi Sensitif

Sesejak 2 ke 3 tahun kebelakangan ni..(lama kan?)..aku mengalami sakit gigi yang sensitif tapi masa 2 tahun lepas tak tau pun mengalami gigi sensitif..aku bajet ni mesti gigi aku berlubang...so pergi jumpa dentist check-check mana yang berlubang...tempat yang aku kata sakit tu xde pape lubang pun..tapi tempat lain yang aku rasa tak sakit langsung tu..doc cakap berlubang...maka selamat la di tampal...huhu

Tetapi, lepas tampal still rasa sakit okay...bile gosok gigi je berdarah..scary okay...lau makan bende manis and yang sejuk-sejuk mesti sakit and takut nak makan...hilang nikmat beb...
sekali aku cuba la guna ubat gigi Colgate Sensitive...and Alhamdulillah....rasa tu da takde..and back to normal..nak makan apa pun ok je...gosok gigi pun da tak berdarah...and kita tukar ke berus gigi yang lebih lembut...bergitula penjagaan bagi gigi sensitif..


so siapa-siapa yang mengalami masalah macam aku..cuba la..pasti berkesan..huhu

No comments: