Oct 31, 2010

Ahad+budu

Hari-hari minggu ini..lepak dirumah adalah sangat bes dengan
berehat-rehat, dan menggedikkan diri dirumah dengan family sebelum memulakan kerja esok...
mana tak nye...
semua adik beradik aku ade kat rumah ape lagi...
ibu aku pun menjalankan misi memasak masakan yang sodap-sodap punyo
ape lg kalu bukan masakan Nogori...menu pada hari ini..
Ayam masak gulai lemak cili api+kangkung goreng+ikan masin+budu..
ha..budu ni didatangkan khas dari Terengganu..
ha..budu ni jugak bersempena bufday present dr adek aku..huhu..(first time dlm sejarah dpt hadiah budu ni)
pe lagi aku pun beriya-iya la nk merasa makan budu ni dan tercapai jua pada hari ni...
aku potong-potong cili api, potong bawang merah n perah asam limau then boh budu...Ya Allah..
sodap sungguh xterkata budu +ngn masakan Nogori..memang ngam la..

kalu nak merasa macam mana sodap nye..
ha toray la kombinasi makanan diatas...
sure terangkat punyo..


No comments: